Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

torsdag 19 juni 2008

Ibland undrar jag bara Varför?

Tyckte att jag planerat min torsdag ganska bra. Det bästa var att den skulle avslutas med nyttjande av ett presentkort från två av mina bästa vänner för antistressmassage kl 16.00.
Inte för att jag just då när jag bokade kände mig särskilt stressad, jag menar, inte mer än vanligt. Vännerna verkade tycka att jag behövde en behandling.

Min dag skulle ha börjat med handling kl 7.30 av fika till styrgruppmöte (vilket jag lovat Hanna på jobbet att jag skulle fixa), kl 7.40 sväng upp på Försäkringsbolag för förhandling om ny pensionsförsäkring, kl 8.30 styrgruppsmöte i nytt projekt, kl 9.00 parallellt möte med skärgårdsfolk inför politikerträff. Skulle springa mellan dessa två möten.

Vad händer?
Jo, jag VAKNAR kl 8.00. Prick. Hemma i sängen i Alvik. Hur bra var det på en skala?
Hann på håret till möte nr 2 och kutade till nr 3.
På tom mage.

Jag min dumma nöt, hade bokat fikamöte med en trevlig person för allmän uppdatering av läget inom besöksnäringen, kl 10.30. Hur kul kändes det mitt i detta?
Eftersom jag inte hann parkera bilen i Karpen på morgonen, så stod jag med bilen utanför O Learys. För att inte få böter fick jag ta BILEN från O Learys till Wienerhörnan, där min fikakompis stod trampandes när jag kom sladdandes på två hjul i kurvan. Jag hade förstås inga kontanter i börsen och fick chansa med parkering utan att betala. Nå, jag fick i alla fall något i magen för första gången den här dagen, en leverpastejmacka slank ner utan problem. Å inga böter, kors i taket.

Inte nog med det. Av någon outgrundlig anledning hade jag lovat mamma att ta med henne till RUTVIK FÖR ATT KÖPA PLANTOR. Just idag, av alla dagar. Så ingen lunch, istället gasen i botten till Gammelstad, in med tanten och rullatorn i bilen, plattan i botten och handlande plantor i mängder. Tillbaka med blommor, tanten och rullatorn. Totalt 1.5 timme. Kändes som om jag tog hastighetsrekord.

Så tänk er att få packa ihop på kontoret kl 15.30, traska iväg till Presenta och få denna antistressmassage.
Kunde inte kommit lämpligare. Tur man har vänner som känner en.

Inga kommentarer: