Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

lördag 26 september 2009

Bransch-och medlemsmöte med höjd

I torsdags genomförde vi Bransch-och medlemsmöte för Visit Luleå. Denna gång tog vi höjd: vi hade Claes Bjerkne, Bjerkne & Co som föredragshållare och vi hade bjudit in beslutsfattare, finansiärer och samarbetspartners till mötet. Helt otroligt bra uppslutning: de två kommunalråden, politiska gruppledare, Landstinget, LFV m fl var, förutom många medlemmar, närvarande.
Claes hade ett otroligt inspirerande föredrag om Göteoborgs fantastiska utveckling och om sin syn på framgångsfaktorer för destinationsutveckling. Han framhöll flera gånger att han tyckte Luleå kommit långt i sin utveckling och att staden/kommunen har en enorm potential att utvecklas ytterligare.
Vi testade lite ny teknik (för oss i alla fall :-)) genom att använda mentometerknappar. Vilket engagemang det var! Och vilka bra diskussioner!
Nu har vi mycket bra ingångsvärden att ta med i nästa fas för Luleås utvecklingsarbete. Idéer och förslag som företag och kommunen tillsammans har tagit fram.
Själv lyckades jag med konststycket att få in en intervju utanför rummet i högtalarsystemet när jag gjorde min presentation Svettigt värre. Men, jag försökte tråckla mig genom det och tror att det skapade lite munter stämning i lokalen :-).

Inga kommentarer: