Idag har vi haft styrgruppsmöte med Bothnia Cruise Ports, ytterligare en smart allians som Visit Luleå deltar i. I nätverket/samarbetet ingår sex finska och svenska hamnstäder, som gemensamt marknadsför Bottenviken mot internationella kryssningsrederier.
Idag besökte journalisten Ralph Grizzle mötet och visade delar av det filmmaterial han tog när han var på pressresa till Luleå med omnejd i september. Superbra material! Som vi fritt kan använda till all marknadsföring för Luleå och regionen. Rörlig media ger ett helt annat intryck än stillbilder och text.
Prognosen för kryssningstrafiken ser god ut framöver. Rapporter från rederier säger att botten på lågkonjunkturen i rederibranschen verkar vara nådd och är på väg upp igen.
Till nästa sommar har vi fyra anlöp hittills bokade till Luleå Hamn, vilket är flest antal av de sex deltagande städerna. Målsättningen är att ha ca 8 anlöp per år om fem år.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar