Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

onsdag 27 augusti 2008

På tur till Haparanda

Igår kväll fick jag förmånen att vara med på ett möte med handel- och besöksnäringen i Haparanda. Jag blev inbjuden att berätta om Visit Luleå och hur vi arbetar, ser på samverkan och vilka resultat vi uppnått.
Det var mycket intressant att få vara med och ta del av allt som händer i Haparanda-Torino området. Helt otroligt vilka satsningar som görs. Det hade jag aldrig kunnat föreställa mig för ett par år sedan.
Vi höll till på Cape East, det var första gången jag besökte den anläggningen. Kanonfräscht.
På kvällen berättade de om den nya investeringen som planeras, idag stod det att läsa om det i tidningen.

Det är bara hatten av för Haparanda. Det är de väl unt.
Dessutom skapar det möjligheter även för oss i Luleå, att haka på den expansion som är i det området, hitta samarbetsmöjligheter och nyttja situationen till vinna/vinna för oss alla.

Inga kommentarer: