Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

fredag 9 november 2007

Rikard


Jag var skeptisk.
Det ska jag ärligt erkänna.
Min goda väninna A frågade om jag inte kunde följa med på Kulturens Hus idag och se på Rikard Wolff.
Inte min favorit, men jag tänkte att nu ska jag prova något jag inte själv skulle ha kommit på att göra.
Vi åt en supergod middag på restaurang Luleå på Kulturens Hus innan föreställningen. Sen såg vi mängden av människor som kom till arrangemanget: i princip uteslutande kvinnor, tjejer i alla åldrar.
Vi bänkade oss på bra platser "mitten på mitten".
Och vilken föreställning!
Jag är helt såld. Ska nog drista mig till att gå och köpa skivan. Oj, så bra han var! Vilken musik och vilken härlig röst och framför allt vilken personlighet.
Så jag rekommenderar er alla varmt: gå på sånt ni inte vid första tanken tycker är "er grej". Det kanske är just det det är.

Tack A!

Inga kommentarer: