Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

fredag 30 november 2007

Samverkanskväll

På torsdag eftermiddag/kväll genomförde LNAB sin återkommande Samverkanskväll. Samtliga sk Branschråd fanns på plats med olika presentationer, så även vi som representerar Branschråd Besöksnäring. Mycket folk var på plats som minglade runt utställningarna, många som var nyfikna och intresserade och vi kunde knyta några nya kontakter.
Jag fick dessutom förmånen att berätta om besöksnäringens utveckling. Kände dessvärre att jag inte gjorde någon topp-presentation, men jag hoppas att jag lyckade förmedla något av hur besöksnäringen arbetar och vad den genererar tillbaka till Luleå som stad.
Jag vill verkligen trycka på att alla som bor och verkar i kommunen är superviktiga ambassadörer och budbärare.

Jag passade på att berätta om ett samtal jag fick denna morgon från en av Luleås entreprenörer som varit på en mässa i Barcelona, för konferenser och kongresser. Där hade de träffat en mycket bra kontakt som dessutom arbetade i kryssningsbranschen. Hon hade hört talas om att det var flera kryssningsfartyg som nu börjat gå upp till Luleå och "Lappland" och hon var jätteintresserad av att få komma i kontakt med oss för att få mer information och ev börja göra turer med sina rederikontakter hit. Så himla bra!

Inga kommentarer: