Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

måndag 22 september 2008

Entreprenörsgymnasiet & Att vara mentor

I morse träffade vi ett gäng entusiastiska elever på Entreprenörsgymnasiet. Det gäller att ta vara på ungdomars kreativitet. Vi diskuterade olika projektidéer de skulle kunna arbeta med under året. Och på så sätt stötta och hjälpa besöksnäringen.
Det var intressant att se deras nya lokaler, inte alls samma traditionella klassrum som man är van vid, utan helt nya kreativa lösningar. Och eleverna såg ut att trivas.

På eftermiddagen har jag blivit intervjuad för att eventuellt delta i ett mentorsprogram för nystartade företag. Om någon av deltagarna vill ha mig som mentor.....jag ser med tillförsikt an på uppdraget. Tänk att få vara mentor! Lilla jag. Kan jag tillföra något....? Vilket jag verkligen hoppas kunna göra. Dessutom ser jag en möjlighet även för min egen del till utveckling, genom att få diskutera olika frågor med en nybliven företagare.
Jag har själv deltagit i några ledarutvecklingsutbildningar med mentorskap, något som gav mig otroligt mycket. Så jag ser en oerhörd betydelse med mentorskap, egentligen för alla.

Inga kommentarer: