Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

lördag 6 oktober 2007

Mulen lördag i oktober.

Sitter och tittar ut och funderar på att ge mig ut för lite luft och motion, en mulen men skön höstdag. Jag har alltid välkomnat hösten, tycker det är skönt med den höga, kalla luften och anledningen att tända ljus och smålampor inomhus.

Avslutade arbetsveckan med ett besök på Norrbottensteatern där vi såg föreställningen Krymplingen på Inishmaan. Den var helt ok, en komedi med inslag av irländsk musik. Rekommenderar den varmt till er som funderar att gå och se den. Det som var himla kul att se, var att det i princip nästan var fullsatt i salongen denna fredagkväll, både unga, äldre, män och kvinnor.

Hann dessutom med en liten shoppingtur på stan före och nog blev det två påsar med mig hem. Hörde båda norska och finska pratas i butikerna, det verkar som om vi har en hel del besökare från Norge och Finland på helgerna, vilket ju är strålande. Vi jobbar nu med en kampanj "Puls i Luleå" där vi marknadsför Luleå som handels-nöjes- och evenemangsstad, vilket ju Luleå i allra högsta grad är.
För förutom teaterföreställningen så spelade även Plannja Basket hemmamatch i Pontushallen.

Svårare beslut för mig att ta är valet av nya telemarksskidor, var in på en av äventyrsbutikerna och diskuterade fram och tillbaka om vilken skida jag bör välja. Tror att jag har bestämt mig nu, men ska klura på det någon dag till.

Idag får det bli en lugn hemmadag, eventuellt blir det besök till vår sydliga grannkommun ikväll med middag ute. Det är alltid intressant att se och uppleva andra städers utbud.

Inga kommentarer: