Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

söndag 21 oktober 2007

Ny händelserik vecka väntar

Har haft en skön och avkopplande helg, hunnit pyssla hemma och laddat batterierna ordentligt. Vi var hos mina föräldrar idag och fick en härlig söndagsmiddag med hemmagjorda pannbiffar, gräddsås och svartvinbärsgelé. Mums!

Nu väntar en riktigt tokintensiv vecka.
Börjar veckan med ett möte med Nederluleå Församlings kyrkoherde, kyrkan har en central och viktig roll i vårt världsarv. Därefter åker jag vidare till Boden för styrelsemöte.
På tisdag är det både styrgruppsmöte i ett jättespännande utvecklingsprojekt som är i sin linda och direkt efter det följer styrelsemöte.
Onsdag ska min medarbetare Hanna och jag delta i Destinationsdagen som branschorganisationen FörTur årligen genomför, i Stockholm. Det är alltid nyttigt att "fylla på" med aktuell information, trender och nyheter i branschen, samtidigt som vi får träffa våra kollegor runt om i Sverige och ta del av hur det går för dem.
Torsdag tom fredag genomför vi vårt eget Turismforum i länet, denna gång har vi förmånen att få hälsa länets besöksnäring välkommen till Luleå. Intressanta och spännande föreläsare och en massa nätverkande under två intensiva dagar.

Så långtråkigt har jag inte.

Sitter och surfar runt på webben och ser vart snön har lagt sig, nu börjar några skidområden öppna för säsongen. Hoppas verkligen vädrets makter är med dem så att det kommer tidig snö i år.

Jag hann också med en liten tur ut på stan i fredags med trevliga väninnor, vi passade på att besöka ett av Luleås nya uteställen med After Work. Kul att se att företagare i olika branscher satsar och tror på framtiden!

Inga kommentarer: