Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

torsdag 18 oktober 2007

Ny handelsgata och hotell i Luleå

Idag fick vi en mycket intressant information från Norrporten, som berättade om deras planer på nytt hotell och handelsgata i centrala Luleå.

Med jämna mellanrum genomför vi bransch- och medlemsmöten med olika aktuella teman, denna gång var det Norrportens spännande planer som var morgonens tema.

Det känns fantastiskt spännande att dessa stora investeringar planeras och genomförs i vår stad, det finns med andra ord stor framtidstro.

Tidigare i veckan träffades utvecklingsgrupp för Världsarvet Gammelstads kyrkstad, även där växer visioner, engagemang och vilja fram. Antalet besökare både i Luleå och Gammelstad har ökat i sommar, vilket leder till nya visioner och idéer.

Ikväll ska jag gå och lyssna på föredrag om Mindfulness, ska bli mycket spännande.

Och så har jag äntligen bestämt mig för vilken telemarksskida jag ska köpa, det blir en Rossignol B2. Varför svika ett fungerande koncpet? Jag har haft Rossignol B1 och har som slalomskida Rossignol B3.....

Inga kommentarer: