Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

fredag 26 oktober 2007

Styrelsemöte, hockey, destinationsdag och turismforum

Äntligen fredag.

Det var som jag anade, denna vecka har varit grymt intensiv.
Men bra.

Ett bra styrelsemöte på tisdag eftermiddag följdes av en ännu bättre hockeymatch mellan Luleå och Timrå, 7-5! Vilken match!

Lätt segerrusig åkte vi på Destinationsdag till Stockholm tidigt på onsdag morgon. Här fick vi ordentlig påfyllnad av kloka föreläsare. Jag tog bl a del av Åres utveckling, Luftfartsverkets satsning på internationellt direktflyg till olika destinationer i Sverige mm. Nu har vi en hel del att ta med oss till Luleås utvecklingsarbete.
Tyvärr var planet hem till Luleå försenat så vi blev sittandes ett par timmar på Arlanda, vilket var mindre roligt. Men inget ont som inte har något gott med sig, vi träffade kommunalrådet, hamnchefen och representant från utvecklingskontoret som hade varit på presentation om utredningen om strategiska hamnar i Sverige.

Så drog årets Turismforum igång på torsdag förmiddag, denna gång i Luleå. Jag fick förmånen att hälsa alla välkomna till Luleå, vilket var fantastiskt roligt.
Därefter följde intressanta föredrag om olika ämnen, ett som jag särskilt uppskattade var Richard Lewis föredrag om olika nationaliteters karaktärer, språkbruk mm. Många igenkännande skratt blev det.

Fredagen fick en härlig inledning med mode- och hantverksvisning av Art och Form, men också mer föredrag. Hela forumet avslutades med en paneldebatt där jag fick förmånen att delta och diskutera olika aktuella frågor.



Så nu är det fredag kväll, soffan ropar och jag ska göra ABSOLUT INGENTING.

1 kommentar:

P Sohlberg sa...

... Stockholm o Arlanda ... PYTT, Du är alltför sällan på Västkusten ;-)