Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

söndag 16 november 2008

Från Pontare till finsk krigsveterankör

I helgen har jag haft ett riktigt lystmäte vad gäller musikarrangemang.
I går, lördag var vi på konserten med Roger Pontare & Yana Mangi Band.

Pontare har jag haft ett speciellt förhållande till, sedan en dag i mitten på nittio-talet när vi flög från Göteborg, via Arlanda till Östersund med samma flighter. Vi kom i samspråk på flygplatsen i Östersund där vi båda väntade på våra bilnycklar för vidare färd till Gäddede för min del (då jag bodde där) och Ramsele för Roger. Han var jättetrevlig.

Och vilken show! Och vilken härlig kombination med Yana Sundgren!
Min favorit är Vindarna viskar mitt namn. Kolla denna länk

Konserten hölls i Boden Arenan och det var hyfsat med folk. Ska nu bli intressant att läsa recensionerna från arrangemanget.

Dagens musikdos bestod av konsert i Luleå Domkyrka med finska krigsveterankören från Uleåborg.
Vilket tryck det var i de männens pipor!
Jag var tillsammans med min pappa, som är krigsveteran och varit med i kriget. Så jag är uppvuxen med finsk musik och tycker den är härlig och mäktig.
Kyrkan är ju också en bra arena för olika musikarrangemang. Förra gången var jag där och lyssnade på Dana Dragomir.


Inga kommentarer: