Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

lördag 1 november 2008

Kurs Långfärdsskridskor

Oj, vilken dag och vilket väder!
Suget efter vinteraktiviteter gör sig påmind.
Så vad passar inte bättre än att anmäla sig till kurs för långfärdsskridskor?

En kompis och jag slog till idag och anmälde oss till kurs med Luleå Långfärdsskridskoklubb. Vi har åkt en del skridskor, men känner oss hungriga att lära oss mer kring såväl säkerhet som förslag på turer.
Jag har en enorm respekt för isar, får samma känsla när jag är på blankisar som när jag drabbas av höjdskräck. Så nu blir det en utmaning att anta att ge sig ut på skärgårdsisarna. Samtidigt njuter jag enormt av att vara på isen, det är otroligt befriande och en härlig miljö. Särskilt när man lyckas pricka in höstdagar innan snön kommit och får njuta av de få timmar det är ljust ute.
Läckert.

Mer om Luleå Långfärdsskridskoklubb på

1 kommentar:

Lisbet sa...

Ser härligt ut.
Har du sett att det kommit ut en ny bok;

ISBOKEN

www.isboken.blogspot.com