Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

onsdag 11 mars 2009

Årsmöte

Igår kväll deltog jag på Luleå Guideförenings årsmöte. Det var det andra årsmötet i deras historia.
Jag fick förmånen att bli vald till mötets ordförande, vilket var en ära för mig.
Jag har inte varit årsmötesordförande tidigare så det var riktigt spännande att få leda ett sådant möte för första gången. Det är någonting annat än att vara den som praktiskt förberett underlag, kallelser och annat praktiskt inför årsmöten, vilket jag däremot gjort många gånger. Men, jag har ju sett och studerat många olika tekniker och sätt som alla olika ordföranden haft.

Det var ett mycket glatt och kreativt gäng av guider som deltog. Många diskussioner blev det kring olika frågor, men med gemensamma krafttag löste vi alla frågetecken och fick till bra beslut.
Som tur var fanns det blandad kompetens och erfarenheter i sällskapet, vilket behövdes för att tråckla sig igenom formalia och beslutsgångar på rätt sätt.

Luleå Guideförening är i dess första steg i utvecklingen och jag är övertygad om att de är på rätt väg och att de kommer att bli en viktig part i besöksnäringens utveckling framöver.

Inga kommentarer: