Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

tisdag 21 april 2009

Hundliv

I eftermiddag besökte jag en av Visit Luleås ägare/medlemmar: Svedjekojan, som säljer hundspannsturer.
De har flyttat från Ersnäs till Tranuträsk. Och de har fått det otroligt fint därute.
Idag hade de arrangerat ett Öppet Hus där de berättade om verksamheten och vi fick prova åka hundspann.
Så himla mysigt det är! Jag har bara åkt några gånger tidigare och varje gång blir jag lika förtjust. På kälken satt också Linda och Roger som driver Rosfors Herrgård. Kul att jag även fick träffa dem.

Hundspann är en otroligt trevlig aktivitet, som uppskattas av både svenska men framför allt av våra internationella gäster. Och jag förstår ju varför.

Skulle ni ha behov av hundspann, eller vilja prova på själva, kontakta Svedjekojan:
http://www.svedjekojan.se/

Inga kommentarer: