Lite småfel i fakta och bilder som inte stämde, men i övrigt mycket bra och positivt. Vilket var syftet. Som en av journalisterna sa: det är alltid trevligt att få skriva om en "solskenshistoria".
TV 4 Norrbotten
Radio Norrbotten
NSD
Kuriren
Notera den mycket positiva kommentaren för artikeln i Kuriren.
Tack "Båtuanna"! Jag håller med dig, helt och hållet.
Det är också ett ansvar vi har som jobbar med den här typen av frågor, att förse media med positivia budskap.
Visit Luleå har en tydlig mediastrategi att lyfta fram de positiva effekterna som blir för Luleå och Norrbotten i och med utvecklingsarbetet för besöksnäringen. Vi har också en tydlig strategi att det är företagen som ska fronta i media, eftersom det är de som står för utvecklingsarbetet. Inte vi på kansliet, vi är en supporterande och coachande funktion för företagens utveckling.
Det verkar vara få som jobbar som vi, jag ser sällan artiklar och inslag om andra destinationer och regionen och ofta är det då kanslipersonal som själva lyfter fram sig och sin förträfflighet i arbetet. Men var är företagen som allting handlar om?
Alex Höglund, Visit Sweden berättar om Visit Swedens arbete för mötesindustrin och vad han ser som Luleås framgångsfaktorer
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar