Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

fredag 12 februari 2010

Varmt välkomnande

Jag har fått ett otroligt varmt välkomnande in till nätverket European Cities Marketings vårmöte nu i februari. Först blev jag kontaktad av kontoret i Frankrike som utsett en "godmother" till mig, som ska lotsa mig runt under mötet, presentera mig för övriga medlemmar och guida mig in i deras nätverk. Härligt! Ett föredömligt sätt att agera på. Min gudmor är en svensk tjej från en av de andra svenska destinationerna, Uppsala.
Inte nog med det, jag fick alldeles nyss en förfrågan som gått till ECM-kontoret från vår samarbetspartner Uleåborg, som också är med i nätverket. De ville bli vår "godfather" för att göra exakt samma uppdrag som ovan. Tala om gott värdskap!
Bra avslut på en i övrigt mycket bra vecka. Nu väntar en helg i grannlänet och Hemavan-Tärnaby. En helg som ska bli full av härlig skidåkning. Jag ska också förena nöje med lite nytta och passa på att träffa kontakter från min tid då jag var verksam i området som projektledare för länsturistorganisationen. Goda minnen. Och bra erfarenheter.

Inga kommentarer: