Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

torsdag 16 oktober 2008

Kick Off för mentorprogram och Releaseparty!

Man hinner mycket på en kväll om man bara vill.
Kl fem så började en Kick Off för Entreprenörscentrums mentorprogram för företag 2008/2009. Vi som är mentorer och företagen som är adepter samlades och fick genomgång av programmet. Himla kul att träffa sin adept för första gången. Det här kommer verkligen att bli superbra. Det känns helt rätt och jag hoppas verkligen att jag ska kunna fungera som ett bra bollplank och stöd för min adept. Tror dessutom att jag också kommer att få lära mig en massa nytt om att driva företag och från en helt annan bransch.

När kick offen var över sprang vi över till Norrbottensteatern där Paula Fahlander och Katrin Grönlund hade releaseparty för sin nya bok respektive skiva.

Vilka tjejer, helt otroliga. Förutom att de driver varsitt företag så har de dessutom startat ett gemensamt bolag ihop Creative of Swedish Lapland. Med det företaget är de medlemmar i Visit Luleå, ett nytt och fräscht tillskott i nätverket. Jag önskar verkligen Paula och Katrin lycka till!
Paula läser ur sin bok Tag Plats.

Katrin sjunger med dansare bakom sig.

Inga kommentarer: