Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

fredag 26 december 2008

Jul & skidåkning

Så var andra julmiddagen avklarad. Massor med god mat tillsammans med familjen. Har inte tagit mig in till stadens vimmel för mellandagsrean, men har fått rapporter från dem som varit och fyndat. Hoppas det har gått bra för handeln i Luleå så här långt, juli och december är de två stora handelsmånaderna som är viktiga för butikerna.

I morgon väntar tur till Dundret för skidåkning. Vi har stämt träff med vänner som är där över helgen. Sedan väntar middag och övernattning hos en fantastiskt god väninna, ser fram emot det.

På tisdag morgon bär skutan mot Västerbottensfjällen och Hemavan. Tillsammans med kompisar har vi bokat stuga hos Stig Strand, Trolltunet. Jag pratade med honom i veckan, jag hade förmånen att få arbeta tillsammans med honom när jag jobbade på Länsturistnämnden i Västerbotten, en fantastiskt tid på många sätt. Hemavan/Tärnaby har utvecklats på ett helt otroligt sätt, nu är det en sjudande destination både vinter och sommar. Ett av mina favoritresemål. I år kommer vi att fira både nyår och trettonhelgen där. Extra kul!

Inga kommentarer: