Luleå - The capital of Swedish Lapland

Visit Luleå är en samverkansplattform för besöksnäringen i Luleå. Den samordnar ägarnas/medlemmarnas gemensamma utvecklingsinsatser.
Luleå är länets residensstad och den största turistiska destinationen i Norrbotten.

söndag 17 maj 2009

Sju!

Sju har varit mitt lyckotal genom livet. Och är så fortfarande.
Det är klart, är man född 7/7 67 så har det ju en viss förklaring.
Så det var såklart nummer sju på min baskettröja under min period som aktiv basketspelare.

Idag hade jag sjuan med mig igen.

Idag fick vi Turistekonomisk Modell för Luleås besöksnäring 2008. Det är den gängse mätmetod som används för destinationer, regioner och nationellt för att ekonomiskt mäta besöksnäringens effekter.

Luleås besöksnäring visar en ökning med + 7 % från 2007-2008.
I faktiska tal innebär det en ökning med 49 miljoner kronor!
Från 686 till 735 miljoner kronor.
Visit Luleås målsättning är att omsättningsökningen inom Luleås besöksnäring ska vara ca + 3 % per år tom 2009. Vilket innebär att vi är långt över målsättningen för 2008.
Och ändå hade vi ett toppår 2007.

Vi närmar oss 800 miljoner kronor per år, vilket är nästa målsättning för kommande period.
Nu spänner vi bågen och arbetar för ytterligare utveckling!

Inga kommentarer: